Тема семінару:
"Формування компетентної особистості на уроках фізики і астрономії"
Державний стандарт базової і повної середньої освіти ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів.
Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентна в певній сфері людина має відповідні знання та здібності, що дозволяють їй обґрунтовано судити про цю сферу й ефективно діяти в ній.
При проектуванні «Стандарту загальної освіти» сформульовані такі робочі визначення:
Компетенція - відчужена, наперед задана соціальна вимога (норма) до освітньої підготовки учня, необхідної для його якісної продуктивної діяльності в певній сфері.
Компетентність - оволодіння, володіння учня відповідною компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї та предмета діяльності. Компетентність - особистісна якість (сукупність якостей) учня, що вже відбулась, і мінімальний досвід діяльності в заданій сфері.
Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових (уміння вчитися; спілкування державною, рідною й іноземною мовами; математична і базові компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно-комунікаційна; соціальна і громадська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’яформувальна) і предметних компетентностей (комунікативна; літературна, мистецька і міжпредметна естетична; природничо-наукова і математична; проектно-технологічна і інформаційна; суспільствознавча, історична і здоров’яформувальна).
Фізика - предмет, що відкриває широкі можливості для фомування предметних природничо-наукових і математичних компетентностей, що може стати фундаментом для формування і ключових компетентностей.
До предметних компетентностей можна віднести:
- знання загальної теорії науки (основних законів, теорій, положень і принципів навчальної дисципліни);
- володіння науковими знаннями, термінологічним і понятійним апаратом навчальної дисципліни;
- уміння раціонально пояснювати основні наукові факти, процеси та явища, їх розуміння і, навіть, прогнозування;
- використання теоретичних знань у практичній діяльності;
- уміння розв’язувати типові предметні та ситуаційні задачі;
- володіння спеціальною предметною мовою, символікою, умовними позначеннями;
- уміння працювати в парі, групі;
- досвід (уміння та навички) організації експериментальних досліджень;
- уміння аналізувати, приймати конкретні рішення, робити висновки;
- формування особистісних якостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності;
- уміння використовувати сучасні інформаційні технології і засоби комунікації, необхідні для пошуку різноманітної предметної інформації;
- рефлексію власної діяльності, спрямованої на засвоєння змісту навчальної дисципліни
Вчителі
фізики звертаються до ідей компетентнісного підходу як одного з провідних
напрямків удосконалення національної системи освіти і презентують свій досвід роботи.
Формування компетентності саморозвитку під час проведення нестандартних уроків з фізики і астрономії.
Мельник (Колісник) Людмила Іванівна
Вчитель вищої категорії, старший учитель
ЗОШ І - ІІІ ст. № 22 ім. О. Ольжича Завантажити файл

Формування компетентності збереження здоров'я на уроках фізики.
Гончар Зоя Іванівна
Вчитель вищої категорії, учитель-методист
ЗОШ І - ІІІ ст. № 7 Завантажити файл

Урок - конференція: Око-як оптичний прилад.
Корольчук Надія Зінов'ївна
Вчитель вищої категорії
ЗОШ ІІ - ІІІ ст. № 31 Завантажити файл
Розвиток когнітивної компетентності на уроках фізики.
Сіпова Олена Вікторівна
Вчитель вищої категорії, старший учитель
ЗОШ І - ІІІ ст. № 14 Завантажити файл