Форма входу

Пошук

Календар

«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

  Тема семінару:

"Формування компетентної особистості на уроках фізики і астрономії"

        Державний стандарт базової і повної середньої освіти ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів.

         Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентна в певній сфері людина має відповідні знання та здібності, що дозволяють їй обґрунтовано судити про цю сферу й ефективно діяти в ній.

         При проектуванні  «Стандарту загальної освіти» сформульовані такі робочі визначення:

         Компетенція - відчужена, наперед задана соціальна вимога (норма) до освітньої підготовки учня, необхідної для його якісної продуктивної діяльності в певній сфері.

         Компетентність - оволодіння, володіння учня відповідною компетенцією, що включає його особистісне ставлення до неї та предмета діяльності. Компетентність - особистісна якість (сукупність якостей) учня, що вже відбулась, і мінімальний досвід діяльності в заданій сфері.

         Компетентнісний підхід сприяє формуванню ключових (уміння вчитися; спілкування державною, рідною й іноземною мовами; математична і базові компетентності в галузі природознавства  і техніки; інформаційно-комунікаційна; соціальна і громадська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’яформувальна) і предметних компетентностей (комунікативна; літературна, мистецька і міжпредметна естетична; природничо-наукова і математична; проектно-технологічна і інформаційна; суспільствознавча, історична і здоров’яформувальна).

        Фізика - предмет, що відкриває широкі можливості для фомування предметних природничо-наукових і математичних компетентностей, що може стати фундаментом для формування і ключових компетентностей.

        До предметних компетентностей можна віднести:

-         знання загальної теорії науки (основних законів, теорій, положень і принципів навчальної дисципліни);

-         володіння науковими знаннями, термінологічним і понятійним апаратом навчальної дисципліни;

-         уміння раціонально пояснювати основні наукові факти, процеси та явища, їх розуміння і, навіть, прогнозування;

-         використання теоретичних знань у практичній діяльності;

-         уміння розв’язувати типові предметні та ситуаційні задачі;

-         володіння спеціальною предметною мовою, символікою, умовними позначеннями;

-         уміння працювати в парі, групі;

-         досвід (уміння та навички) організації експериментальних досліджень;

-         уміння аналізувати, приймати конкретні рішення, робити висновки;

-         формування особистісних якостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності;

-         уміння використовувати сучасні інформаційні технології і засоби комунікації, необхідні для пошуку різноманітної предметної інформації;

-         рефлексію власної діяльності, спрямованої на засвоєння змісту навчальної дисципліни


         Вчителі фізики звертаються до ідей компетентнісного підходу як одного з провідних напрямків удосконалення національної системи освіти і презентують свій досвід роботи.


      Формування компетентності саморозвитку під час проведення нестандартних уроків з фізики і астрономії. 

                                    Мельник (Колісник) Людмила Іванівна

                                    Вчитель вищої категорії, старший учитель

                                    ЗОШ І - ІІІ ст. № 22 ім. О. Ольжича          Завантажити файл



            Формування компетентності збереження здоров'я на уроках фізики.                                     

                                     Гончар Зоя Іванівна

                                     Вчитель вищої категорії, учитель-методист

                                     ЗОШ І - ІІІ ст. № 7                              Завантажити файл


 

   


                Урок - конференція: Око-як оптичний прилад.                                    

                                     Корольчук Надія Зінов'ївна

                                     Вчитель вищої категорії

                                     ЗОШ ІІ - ІІІ ст. № 31                                                    Завантажити файл                      

                                      


Розвиток когнітивної компетентності на уроках фізики.  

                                     Сіпова Олена Вікторівна

                                     Вчитель вищої категорії, старший учитель

                                     ЗОШ І - ІІІ ст. № 14                            Завантажити  файл