Тема семінару:
"Формування компетентної особистості на уроках фізики та астрономії засобами ІКТ"
Розвиток комп’ютерних технологій останнім часом привів до значних змін у розумінні ролі і можливостей застосування засобів обчислювальної техніки в навчанні. Активне й ефективне впровадження цих технологій в освіту є важливим чинником створення системи освіти, що відповідає вимогам сучасного інформаційного суспільства.
Сьогодні існує необхідність більш активної інтеграції інформаційних і освітніх технологій з метою їх ефективнішого впровадження в систему освіти. В освіті постійно з’являються нові форми роботи, що відповідають тенденції розвитку інформаційного суспільства.
У зв'язку з цим особливого значення набуває переорієнтація мислення сучасного вчителя на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, готовність використовувати ІКТ як допоміжний навчальний ресурс.
Людство сьогодні зіткнулося із ситуацією, коли людині для повноцінної роботи вже не достатньо фактичних знань, вмінь та навичок, отриманих під час навчання. Кожні десять років вони стають не актуальними у зв’язку з оновленням наукових поглядів та зміною технологій. Тому сучасна школа повинна сприяти формуванню життєвих компетенцій учнів. Пріоритет компетентністного підходу надає здобутим знанням, навичкам та вмінням індивідуального, конкретного, життєво-смислового характеру, чітко визначеної практичної спрямованості щодо власного життя людини.
Вчитель може вдало поєднувати компетентнісний підхід і використання ІКТ.
Сьогодні є багато педагогічних програмних засобів навчального призначення, що можуть використовуватись для формування компетенцій учнів, наприклад
Програмовані засоби навчального призначення |
Навички і компетентності, що формуються в учнів |
Електронні конспекти лекцій, електронні і мультимедійні підручники |
Набування інформації у символьній формі; використання мовних засобів; ведення діалогу; розуміння і вживання понять, положень,тверджень; навички логічної організації знань. |
Електронні довідники, енциклопедії |
Пошук і використання необхідних довідкових відомостей; навички їх систематизації. |
Моделюючі програмні засоби: мікросвіти, інтерактивні моделі |
Дослідження об’єктів вивчення, їх властивостей; встановлення закономірностей; використання моделей для розв’язання задач; |
Демонстраційні програмні засоби: відеотеки, електронні плакати, схеми |
Пошук та набування інформації у візуальній формі; використання візуалізацій для пояснень, здійснення висновків, дослідження властивостей певних об’єктів або явищ. |
Електронні тренажери, віртуальні навчальні середовища |
Навички навчальної діяльності, розв’язування задач, самопідготовки. |
Системи контролю знань, тестові програми |
Оцінювання знань, діагностика, підготовка до контролю знань |
Вчителі фізики діляться досвідом формування компетенцій учнів засобами ІКТ
Застосування комп’ютерних технологій і компетентнісний підхід на уроках фізики
Сіпова Олена Вікторівна
Вчитель вищої категорії, старший учитель
ЗОШ І - ІІІ ст. № 14
Завантажити відео
Формування полікультурної компетентності на уроках фізики із використанням комп’ютерних технологій
Гончар Зоя Іванівна
Вчитель вищої категорії, учитель-методист
ЗОШ І - ІІІ ст. № 7
Формування компетентностей учнів під час уроку "Сила струму. Одиниці сили струму. Вимірювання сили струму" (урок з використанням ІКТ)
Демешко Оксана Володимирівна
Вчитель вищої категорії, учитель-методист
Хмельницький колегіум ім. Володимира Козубняка
Завантажити технологічну карту уроку
Завантажити презентацію до уроку